onsdag 17 februari 2016

Vad tycker du om mina reflektioner?



Den här bloggen reflektioner med Göran Jönsson har jag hållit på med sedan hösten 2013 och sammanlagt har jag publicerat 157 inlägg. En del inlägg har jag också fått publicerade i Helsingborgs Dagblad, jag har varit restriktiv med att skicka insändare. Det har varit längre och kortare inlägg på bloggen. Inläggen är mycket olika lästa. De inlägg som varit mest lästa är:

·         Mitt liv i samhällets tjänst
·         Samtal med Ragnar Tallbark
·         En reflektion om strukturfascism
·         Personal i Helsingborg stad gör uppror
·         Socialt arbete och ledarskap i socialtjänsten.

Det är klart att det finns en del människor som är nyfikna när den fd socialchefen tar bladet från munnen. Min inriktning när jag skriver är att säga som det är men undvika att lämna ut någon oskyldig eller bryta mot någon lag. Som socialarbetare hade jag ambitionen att vara rak och uppriktig mot mina klienter. I dagens samhälle är detta inte alltid norm. Många människor undviker att vara raka mot sina medmänniskor och istället baktala dom eller – och detta är det värsta - helt enkelt osynliggöra.

Att sedan texten om strukturfascism har lockat många läsare är intressant. Här måste finnas något som uppfattas som viktigt?

Tyvärr är det ganska få kommentarer till mina inlägg. Jag skulle önska att få mer kommentar. Antingen att människor håller med eller inte håller med eller t.o.m. blir provocerade eller bara tänker vidare utifrån det jag skrivit.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar