lördag 17 februari 2018

Tankar i skidspåret

Min favoritsport är längdåkning. Nästa vecka åker jag norrut för att njuta av all den snö som fallit i år.Det kommer därför att vara lite svårt de närmaste veckorna att få ut något inlägg på bloggen. Vad hade jag skrivit då om jag haft möjlighet? Det vet man förstås inte men kanske något om det kommande valet i år. De allmänna valen är ju egentligen enda möjligheten att påverka makten i samhället. Det vill säga den politiska makten. Ekonomisk demokrati finns ju inte och det är ju ekonomisk makt som är den Verkliga makten! Jag vill inte vara en gnällspik men mycket hanteras illa och oskickligt i Helsingborgs kommun. Bristfällig äldreomsorg,en stadsdel otryggaste i landet, tveksamma beslut om kongresscenter och landborgsgarage och mycket annat. Det andliga klimatet i staden är inte trivsamt. kommunen präglas mycket av fasaden och ytan. Kanske hade jag skrivit om den bok jag håller på att läsa om finska inbördeskriget Det var ett krig mellan de röda och vita som slutade med en fasansfull massaker på de röda, en överklass hat mot en underklass. Så vi får se vad det blir skrivit framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar