onsdag 9 augusti 2017

Helsingborg den sågkåta kommunen





Jag är upprörd. Mycket upprörd. Kommunen har sågat ned det största och vackraste trädet på Husensjö. Jag går varje dag med hunden Lycka förbi träden vid fotbollsplanen på Husensjö  nära Jönköpingsgatan och har ofta beundrat det stora trädet och skänkt tacksamhet att det har fått stå kvar.  Men  den 8 augusti var gångvägen förbi träden avspärrat av en stor kranbil. Det förstod jag senare att det var trädfällare som på uppdrag av kommunen hade fått i uppdrag att fälla detta stora och magnifika träd, tydligen en poppel, ett av få gamla träd i kommunen.  Jag gick fram till trädfällarna och protesterade men de ”körde ju bara mjölken”. De hänvisade till någon spricka i trädet, men det är svårt att tro. Trädet såg mycket friskt och frodigt ut.

Skadan är ju redan skedd men jag vill på detta vis ändå uttrycka mitt ursinne, min protest och starka sorg över detta nidingsdåd. Det gör att jag tycker att ni förstör vår livsmiljö.  Finns det någon naturkänsla i Helsingborgs kommun? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar